6. března proběhla na 1. stupni naší školy netradiční dopravní výchova.
V tělocvičně bylo pro děti připraveno mobilní dopravní hřiště se silnicemi, kruhovým objezdem, dopravními značkami, semaforem i přechody pro chodce. Zaparkovaná tu čekala také autíčka, čtyřkolky a koloběžka. Děti si nejdříve připomněly pravidla silničního provozu a základní chování při pohybu na silnici a chodníku. Poté si vyzkoušely v různých rolích, jak všechna pravidla zvládají. Policisté hlídali dodržování pravidel a při jejich porušení "rozdávali" pokuty. Řidiči měli za úkol projet dopravní hřiště a neporušit pravidla. Ostatní si mezitím opakovali třeba dopravní značky nebo důležitá telefonní čísla. Všichni se postupně ve všech rolích vystřídali a celou akci si náležitě užili.
Jak má vypadat správný popis pracovního postupu? Na co nesmíme zapomenout? Dokážeme podle popisu něco vyrobit/uvařit/sestavit? Zvládneme sami napsat správný popis?
To vše si ověřily děti z páté třídy v hodinách SLOHU. Nejdříve se s různými popisy seznámily v knížkách, poté si vyzkoušely podle přesného popisu připravit jednoduchý pokrm a nakonec ve skupinkách napsaly popis vlastní.
18. ledna navštívil naši školu Tonda obal. S tříděním a recyklací odpadu seznámil děti zajímavou formou, ukázal jim, co se s odpady děje v přírodě a jak dlouho se různé odpadky rozkládají. Děti si třídění odpadu také prakticky vyzkoušely vhazováním "odpadků" do různobarevných kontejnerů. Dozvěděly se spoustu zajímavých informací a znovu si připomněly důležitost tohoto dobrého návyku, jakým třídění odpadu bezesporu je.
V měsíci lednu nás v hodinách informatiky čeká programování. Děti z páté třídy měly možnost zkusit jako první práci s Bee-bot včelkou.
BEE-BOT je robotická didaktická pomůcka, díky které se děti seznámí se základy programování. Bee-bot je lehce ovladatelná, rozvíjí jemnou motoriku, logické myšlení, plánování a orientaci v prostoru. Nabízí spoustu možností využití nejen v hodinách informatiky. K práci s včelkou stačí mít jen univerzální podložku - čtvercovou síť, do které lze vkládat jakékoliv obrázky/slova/čísla. Její využití je opravdu mnohostranné. A navíc je práce s včelkou pro děti opravdu skvělá zábava.
V páté třídě si děti užily poslední školní den tohoto kalendářního roku společným tvořením kalendáře, přáníček a voňavé pomerančové dekorace. Nechyběly ani koledy, rozdávání dárků, vyhodnocení soutěže o nejkrásnější vánoční hvězdu a návštěva prvňáčků, kteří dostali od "páťáků" vánoční vlastnoručně nakreslené omalovánky.
Děti 1. stupně měly v předvánočním čase možnost zúčastnit se prosincové "Vánoční tvořivé soutěže". Spolu se svými blízkými vytvářely zajímavé výrobky a dekorace a postupně je přinášely do školy. Rozhodnout o nejkrásnějším výrobku bylo velmi těžké. Proto jsme se nakonec rozhodli odměnit za snahu všechny zúčastněné. Zaslouží si velkou pochvalu a poděkování za účast.
Karlovarská 460,
439 82 Vroutek
Mgr. Milan Armstark